Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
It is impossible to control another person’s motivation. But much of the instructor’s job involves stimulating learner motivation, and learning environments should ideally be designed toward this goal. Motivational Design for Learning and Performance introduces readers to the core concepts of motivation and motivational design and applies this knowledge to the design process in a systematic step-by-step format. The ARCS model—theoretically robust, rooted in best practices, and adaptable to a variety of practical uses—forms the basis of this problem-solving approach. Separate chapters cover each component of the model—attention, relevance, confidence, and satisfaction—and offer strategies for promoting each one in learners. From there, the motivational design process is explained in detail, supplemented by real-world examples and ready-to-use worksheets. The methods are applied to traditional and alternative settings, including gifted classes, elementary grades, self-directed learning, and corporate training. And the book is geared toward the non-specialist reader, making it accessible to those without a psychology or teaching background. With this guide, the reader learns how to: Identify motivation problems and goals Decide whether the environment or the learners need changing Generate attention, relevance, confidence, and satisfaction in learners Integrate motivational design and instructional design Select, develop, and evaluate motivational materials Plus a wealth of tables, worksheets, measures, and other valuable tools aid in the design process Comprehensive and enlightening, Motivational Design for Learning and Performance furnishes an eminently practical body of knowledge to researchers and professionals in performance technology and instructional design as well as educational psychologists, teachers and trainers.
Educational psychology --- leerpsychologie --- motivatieproblemen --- leermotivaties --- motiverend onderwijs
Choose an application
Motivating Students on a Time Budget begins with a section of research-based, broad-level considerations of student motivation as it relates to short-term information literacy instruction, both in person and online. It then moves into activities and lesson plans that highlight specific motivational strategies and pedagogies: Each encourages the spirit of play, autonomy, and active learning in a grade-free environment. Activities and plans cover everything from game-based learning to escape rooms to role playing to poetry, and are thoroughly explained to be easily incorporated at your campus. While librarians have made great strides in integrating information literacy into long-term curricula, many of us have only one class session to make a difference. Consideration of human motivational strategies can have a profound effect on our attitude toward and approach to learners and, ultimately, on their levels of engagement, satisfaction, and success. The techniques outlined in Motivating Students on a Time Budget can help you feel empowered to use motivation research to meet your students where they are intellectually and emotionally, and empower and inspire them to cross conceptual thresholds critical to information interpretation and use.
Developmental psychology --- zelfkennis --- motivatie --- coaching --- studie- en beroepsoriëntering --- leermotivaties
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- leerpsychologie --- leermotivaties
Choose an application
Een boek over spelen en leren, geschreven als een verwondertocht door verschillende onderzoekstradities.Iedereen weet wat spelen is, maar zelfs de grootste denkers komen niet tot een sluitende definitie. Iets aan spel ontsnapt altijd aan ons begrip, aan een nette inkadering. Dat is ook goed, stelt Rob Martens: hij verkent voorbeelden, ontsluiert kenmerken, boort onvermoede evolutionair-psychologische en pedagogische lagen aan, om zo uit te komen bij spelen als een essentiële kwaliteit van ons mens-zijn, van het leren kennen van onszelf, de ander en de wereld.https://www.lannoo.be/nl/we-moeten-spelen
Spelend leren --- Spelen --- Cognitive psychology --- Educational psychology --- didactische processen --- leren --- leermotivaties --- spelen --- Spel --- Onderwijs
Choose an application
hoger onderwijs --- motiveren --- lessituaties --- studiebegeleiding --- Didactics --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- leermotivaties --- motiverend onderwijs
Choose an application
'Ze doen helemaal niks.' 'Het zit er wel in, maar het komt er niet uit.'Herken je dit? Wil je weten hoe je jouw leerlingen meer kunt motiveren?Als je leerlingen niet gemotiveerd zijn is het hard werken voor de leraar. Je hebt het gevoel dat je voortdurend loopt te trekken terwijl de leerlingen lekker meeliften. Dat is zonde van jouw energie en jammer voor de leerlingen. Wat kun je doen?Dit werkboek begint met een overzicht van wat werkt om mensen te motiveren en hoe je dat motiveren in de klas voor elkaar zou kunnen krijgen. Vanuit daar kijk je in de vervolghoofdstukken door middel van oefeningen ten eerste naar wat er al gebeurt in jouw les, ten tweede naar wat je wilt gaan doen en ten derde naar welke stappen je dan kunt gaan zetten. In dit boek krijg je geen kant-en-klare recepten, wel heel veel oefeningen, suggesties en voorbeelden om zelf te kunnen bepalen wat voor jou werkt om jouw leerlingen te motiveren.Vier wegen naar motivatie is in principe bruikbaar voor iedereen, maar geschreven vanuit het perspectief van leerkrachten, docenten en anderen in het onderwijs.https://www.swpbook.com/boeken/132/voortgezet-onderwijs/2478/vier-wegen-naar-motivatie
Motivatie --- Didactiek --- Didactische principes --- Motivatiebevordering --- Onderwijs --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Teaching --- motivatie --- leren leren --- leermotivaties
Choose an application
It is impossible to control another person's motivation. But much of the instructor's job involves stimulating learner motivation, and learning environments should ideally be designed toward this goal. Motivational Design for Learning and Performance introduces readers to the core concepts of motivation and motivational design and applies this knowledge to the design process in a systematic step-by-step format. The ARCS model theoretically robust, rooted in best practices, and adaptable to a variety of practical uses forms the basis of this problem-solving approach. Separate chapters cover each component of the model attention, relevance, confidence, and satisfaction and offer strategies for promoting each one in learners. From there, the motivational design process is explained in detail, supplemented by real-world examples and ready-to-use worksheets. The methods are applied to traditional and alternative settings, including gifted classes, elementary grades, self-directed learning, and corporate training. And the book is geared toward the non-specialist reader, making it accessible to those without a psychology or teaching background. With this guide, the reader learns how to: Identify motivation problems and goals Decide whether the environment or the learners need changing Generate attention, relevance, confidence, and satisfaction in learners Integrate motivational design and instructional design Select, develop, and evaluate motivational materials Plus a wealth of tables, worksheets, measures, and other valuable tools aid in the design process Comprehensive and enlightening, Motivational Design for Learning and Performance furnishes an eminently practical body of knowledge to researchers and professionals in performance technology and instructional design as well as educational psychologists, teachers and trainers.
Educational psychology --- leerpsychologie --- motivatieproblemen --- leermotivaties --- motiverend onderwijs --- Instructional systems --- Motivation (Psychology). --- Motivation in education. --- Learning, Psychology of. --- Design.
Choose an application
'Motivatie binnenstebuiten' van Huub Nelis en Yvonne van Sark is het vervolg van het succesvolle 'Puberbrein binnenstebuiten'. In dit praktische boek vind je antwoorden op de vraag 'Hoe raken jongeren gemotiveerd om iets te willen bereiken?' Belangrijk is in ieder geval dat jongeren perspectief ervaren, het gevoel hebben ergens naar op weg te zijn. Zeker in tijden van crisis- zoals de corona pandemie, maar ook een echtscheiding of een sterfgeval - komt juist dit onder druk te staan. Dit praktische boek vertelt ouders, docenten en professionals hoe ze jongeren kunnen ondersteunen door met hen in gesprek te gaan, samen structuur aan te brengen en de keuzes in kaart te brengen. Met praktische tips en herkenbare verhalen.https://shop.acco.be/nl-be/items/9789021589015/Motivatie-binnenstebuiten
Motivatie --- Jongere --- Onderwijs --- Motivatie ; jongeren --- Motivatie ; onderwijs --- Developmental psychology --- Social psychology --- Didactic strategies --- zelfkennis --- adolescenten --- jeugd --- puberteit --- coaching --- persoonlijkheidsleer --- leermotivaties
Choose an application
Het succesvolle boek Puberbrein binnenstebuiten legt uit hoe het puberbrein werkt, Motivatie binnenstebuiten is het praktische vervolgboek. Want hoe raken jongeren gemotiveerd iets te willen en te bereiken? De een lijkt niets te willen. De ander wil juist van alles tegelijk en kan maar niet kiezen. Jongeren zijn onderling heel verschillend. De vraag wat iemand motiveert is dan ook heel persoonlijk. In Motivatie binnenstebuiten gaan we daarom op zoek naar de code van motivatie, een heel actueel thema in opvoeding en onderwijs. Een heel praktisch boek voor ouders, docenten, stagebegeleiders, leermeesters en managers.
adolescenten --- jeugd --- Developmental psychology --- puberteit --- Social psychology --- Motivatie ; jongeren (12-26 jaar) --- Motivatie ; onderwijs --- motivatie --- KHCA --- jongeren --- Motivatie ; jongeren --- zelfkennis --- coaching --- persoonlijkheidsleer --- leermotivaties --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Onderpresteren betekent in de huidige maatschappij feitelijk niets anders dan dat je niet doet wat andere mensen vinden dat je zou moeten doen omdat je dat kunt. De term onderpresteren kom je vaak tegen als het gaat om hoogbegaafde leerlingen. Onderpresteren is niet voorbehouden aan hoogbegaafden, ook niet-hoogbegaafden kunnen onderpresteren. Maar de kans op onderpresteren neemt toe naarmate de intelligentie toeneemt. Als presteren gekoppeld wordt aan ieders individuele ontwikkeling en succes gedefinieerd wordt ten opzichte van zelf gestelde doelen, dan is er geen sprake van onderpresteren. De auteurs willen met dit boek een bijdrage leveren aan een cultuuromslag in ons onderwijs en onze opvoeding. Vanuit vertrouwen, contact en ruimte - en met een optimistische kijk - gaan ze het probleem van het onderpresteren te lijf.
pedagogiek --- prestatie-indicatoren --- prestaties --- Teaching --- leerpsychologie --- leermotivaties --- Prestatievermogen --- Leerprestaties --- #PBIB:+105.70 --- onderpresteren --- motivatie --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hoogbegaafdheid --- Onderwijskunde --- Onderpresteren --- Motivatie --- Hoogbegaafde kinderen --- Onderwijspsychologie --- Educational psychology --- hoogbegaafdheid --- Hoogbegaafdheid --- Leerprestatie --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|